sobota, 23 czerwca 2012

TVP straci na Euro 2012

Euro 2012 nie pomoże Telewizji Polskiej w poprawie wyników finansowej. Mimo rekordowych wyników oglądalności, szef TVP zapowiada, że wynik spółki na koniec czerwca 2012 roku będzie na minusie.Kilka dni temu Telewizja Polska podsumowała dotychczasowe wyniki Euro 2012 informując jednocześnie, że w czasie rozgrywek grupowych odnotowała rekordowe wyniki oglądalności. Przypomnijmy, że podczas dwunastu dni średnia oglądalność dotychczasowych meczów wyniosła 6,38 mln widzów, a przynajmniej jedną minutę którekolwiek ze spotkań obejrzało 31,5 mln osób. Z kolei wpływy z reklam wyniosły 83 mln zł. Mimo dobrych wyników oglądalności władze Telewizji Polskiej zapowiadają, że Euro 2012 nie pomoże w poprawie wyników finansowych spółki. Juliusz Braun, szef Telewizji Polskiej, w "Salonie politycznym" radiowej Trójki z jednej strony powiedział, że TVP zarobi na Euro "w szerokim rozumieniu tego słowa". Chodzi tutaj głównie o wysokie wyniki oglądalności.

Z kolei biorąc pod uwagę kwestie finansowe TVP straci, to znaczy "poniesie większe koszty niż będzie miała przychody". Władze TVP nie zdradzają konkretnych liczb, jednak strata poniesiona w związku z Euro będzie liczona "dziesiątkach milionów złotych"

Koszty licencji są tak wysokie, że choćby nie wiem jak dużo reklam umieścić i jak drogie by one nie były, nie da się uzyskać takich przychodów- powiedział w radiowej Trójce Juliusz Braun, szef TVP.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komputer Ciekawostki Artykuły biurowe Sponsoring Reklama Cycki Odloty