niedziela, 22 lipca 2012

TVP bez reklam? Będzie nowa ustawa medialna

Reklamy znikną z kanałów Telewizji Polskiej, samoopodatkowanie się nadawców komercyjnych? Rozpoczęły się rządowe prace nad projektem nowej ustawy medialnej. który model finansowania mediów publicznych zwycięży wśród polityków?Od kilku miesięcy władze Telewizji Polskiej oraz Polskiego Radia apelują do polityków o poprawę systemu finansowania mediów publicznych. Powodem apeli jest zła sytuacja finansowania mediów publicznych, tym bardziej, że wciąż spada liczba Polaków płacących abonament radiowo-telewizyjny. Wiele jednak wskazuje na to, że powstanie nowy model finansowania mediów publicznych. Od pewnego czasu Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Kancelaria Premiera prowadzą rozmowy w sprawie zmiany funkcjonowania i finansowania mediów publicznych. Z medialnych informacji wynika, że rozważane są różne modele, wśród nich m.in. rezygnacja z emisji reklam w mediach publicznych, samoopodatkowanie się prywatnych nadawców bądź też stworzenie Funduszu Misji Publicznej.

W ciągu "kilku tygodni" zostanie podjęta decyzja, który wariant zostanie wybrany. Minister kultury, który skupia się na finansowaniu mediów publicznych za pośrednictwem podległych mu instytucji, zapewnia, że celem prac jest znalezienie krótkoterminowego rozwiązanie, które pomoże TVP w realizacji misji publicznej. Niewykluczone jest między innymi łączenie mediów regionalnych czy ich prywatyzacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komputer Ciekawostki Artykuły biurowe Sponsoring Reklama Cycki Odloty